Curando Nordic AB:s dotterbolag Niana AB skriver avtal med Riksdagsförvaltningen

Niana AB och Riksdagsförvaltningen (RDF) har skrivit avtal avseende träningsledartjänster. Niana:s uppdrag är att stödja Riksdagsförvaltningen i friskvård med träningsledartjänster för olika träningsformer enligt veckoschema.

Niana och Riksdagsförvaltningen har samarbetat sedan 2006. Avtalet med Riksdagsförvaltningen löper på under två år med start 2019-01-01 och möjlighet till förlängning med två år efter 2021-01-01.

Fredrik Thafvelin, VD Curando Nordic AB, kommenterar:

”Vi på Curando och Niana ser väldigt positivt på detta fortsatta arbete för Riksdagsförvaltningen.  Samarbetet fungerar väl och vi ser fram emot att få leda träning till förvaltningens medarbetare, på deras arbetsplats.”

Nils de Jurquet de la Salle, VD Niana AB, kommenterar:

”Vi på Niana ser verkligen fram emot att ha fått fortsatt förtroende av RDF att leverera och leda RDF,s medarbetare in i framtidens hälsoarbete. Vi vill inspirera och entusiasmera alla medarbetare till ett hälsosammare liv och få alla att känna sig friska”

Om Niana AB:

Niana är en rikstäckande friskvårdsleverantör som erbjuder hälsostrategisk utveckling, behovsanalyserar och hjälper företag med träning och behandlingar på arbetsplatsen. Läs mer om Niana här: www.niana.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Fredrik Thafvelin – VD Curando Nordic AB
E-post: fredrik.thafvelin@curando.se

Om Curando Nordic AB

Curando Nordic AB (559049–5254) introducerar ett helhetskoncept inom vård och hälsa, uppbyggt på tre samverkande verksamhetsområden – ”Software as a service”, ”Care as a service” och ”Health as a service”, baserade på hög kompetens inom såväl hälso- och sjukvårdstjänster som IT-verktyg utvecklade för hälso- och vårdsektorn. Målet är enkelt och tydligt: mer hälsa och vård och mindre resursanvändning med hjälp av IT-teknik och ett nytänkande inom leveransprocesser. Läs mer på www.curando.se