WarmCare har samlat de bästa digitala lösningarna i en portal för äldreomsorg
Byggt från grunden.
WarmCare har «byggstenarna» för att bygga god omsorg från grunden.

Säker AI-baserad_rekrytering
Bristen på kompetent personal är den största utmaningen för äldreomsorgen. Vår portal för rekrytering säkrar att du enklelt hittar rätt medarbetare på rekordtid. Koppla din hemsida till portalen så blir den väl synlig på de rätta platserna på webben. Du får en omfattande marknadsexponering och ”employer branding” på samma gång. Välj mellan olika strukturerade ”intervju-kit” efter vilken talangprofiler du söker.
Rekryteringsprocessen är digital och automatisk. Sökaren svarar på frågor digitalt. Intervjuen kan vara fysisk eller vidoe och det skickas automatiskt ut möteinklalling. En strukturet intervju sker med frågor som som arbetsgivaren väljer från en menu. Intervjuen tas upp på video som lastas ner kan genomgås när det passar. Portalen följer också upp och kontrollerar referenser digitalt. Processen i portalen säkrar bästa möjliga beslutningsunderlag.
En digital vikarepool är kopplad till rekryteringsportalen. Du kan välja om du vill ha din egen vikarepool eller dela den med flera liknande verksameheter. Detta löser många akuta situationer snabbt och enkelt. Du kan säga farväl till osäkerhet med bemanningen!

E-learning och Kompetensutveckling
Med e-learning kan du säkerställa att personalen får utbildningen som gör dem rustade för att ge god omsorg. Vår e-learning har två olika upplägg:
- Microlearning med dagliga ”påtvingade” frågor som måste besvaras
- E-learning som del av ett utbildningsprogram inom olika ämnesområden med avslutande kunskaps test
Med microlearning får personalen ”daglig dos” med utbildning ”direkt i fickan”. Forskning visar att mikrolärande är effektivare när det gäller att behålla information även ett år efter utbildningen, jämfört med traditionella inlärningsmetoder.
Konkret innebär det att medarbetaren varje dag får en ”modul” med 3 – 5 kunskapsfrågor på mobilen. En modul tar endast 3-5 minuter att genomföra och täcker viktiga ämnen för omsorgspersonalen. Modulerna är utvecklade av erfarna utbildningsanordnare men kan också anpassas efter organisationens egna önskemål. Hen får facit på sina svar med korta motiveringar och en ny möjlighet att svara. Med automatik kommer portalen tillbaka med repetition av de frågor som besvarats fel. Det felaktigt besvarade frågorna sammanställs och blir ett bra dataunderlag för att välja vilken vidareutbildning som skal prioriteras. Strukturerad kompentensutveckling är nyckeln för omsorgskvalitet, effektivitet och god arbetsmiljö. Kompetens ger mästringskänsla är effektivt mot stress!

Kommunikation och systematik
Välfungerande kommuniktion med de äldre och deras anhöriga är en viktig del av god äldreomsorg. Vår äldre- och anhörigapp gör kommunikation med vård- och omsorgsteamet enkel och säker.
Appen har två huvudsakliga funktioner. Dels innehåller den en ”levnadsberättelse”som berättar om personen bakom ”omsorgstagaren”. Dels är den ett kommunikations- och meddelandeverktyg mellan den äldre, anhöriga och omsorgsteamet.
Levnadsberättelsen, som kan skrivas av den äldre själv eller anhöriga, är ett levande dokument som kan uppdateras av teamet runt den äldre t.ex. genom att notera sådant som omsorgstagaren uppfattar som positivt eller negativt.
Appen skapar förutsättningar för en personcentrerad omsorg. Den gör det enkelt för personalen att kommunicera och samarbeta samtidigt som den reducerar stress och förbättrar arbetsmiljön.